Nákupný košík je prázdny.

Nakúpte za 49,00 € a máte dopravu ZDARMA
Prihlásenie
Zabudli ste heslo?
Ešte nemáte účet? Zaregistrujte sa. Registráciou získate:

  nákup bez nutnosti vypĺňania údajov
  prehľad o stave objednávok
  vernostný program

Registrácia
02 / 44 633 762
Kategórie
  Knihy beletria Jedlá a nápoje Ostatné

CHUTÍ?! - Prirucka spotrebitelskej sebaobrany

od Miroslav Spišiak z vydavateľstva Miroslav Spišiak 2015

7,94 €
-27%

CHUTÍ?! - Prirucka spotrebitelskej sebaobrany

od Miroslav Spišiak z vydavateľstva Miroslav Spišiak 2015

Autor: Miroslav Spišiak
Vydavateľstvo: Miroslav Spišiak
Rok vydania: 2015
EAN: 9788097131418
ISBN: 978-80-971314-1-8
Počet strán: 172
Typ tovaru: Brožovaná väzba
Rozmery: 140x215 mm
Žáner: Slovenská súčasná, Literatúra faktu, Kuchyňa, domácnosť, záhrada
Vydanie: 1
Tovar posielame do 3 pracovných dní
Objednajte dnes a tovar pravdepodobne odošleme v stredu 1.10.2025
10,90 €*
-27%
Naša cena 7,94 €
Strážiť produkt Pridať do zoznamu

Viac o knihe CHUTÍ?! - Prirucka spotrebitelskej sebaobrany (Miroslav Spišiak)

Postava Zbojníka Globina na obálke charakterizuje v skratke všetko, o čom je kniha Miroslava Spišiaka. Autor vstúpil na Slovensku aj v Česku do povedomia verejnosti odhaľovaním nečestných praktík výrobcov a predajcov potravín. Rozhovor, ktorý k téme poskytol v roku 2013 populárnemu týždenníku si v elektronickej forme prečítalo viac ako 185-tisíc čitateľov. Nadväzne dostal ponuky na vystúpenia takmer od všetkých slovenských aj českých médií. „Chcel som upriamiť pozornosť spotrebiteľov na to, čo nakupujú a jedia. Slováci dávajú v priemere až 40 % svojich výdajov na potraviny. Chcem, aby spotrebitelia pochopili, že nemusia „zhltnúť“ všetko, čo im podstrčia. Aby si uvedomili, že majú za svoje peniaze žiadať a dostať potraviny, aké chcú a potrebujú,“ hovorí autor knihy Miroslav Spišiak. „Kritériá kvality, akými boli prirodzená a zdravá výživa, čerstvosť, chuť a vôňa potravín, boli nahradené kritériami ako rentabilita, obrat, marža a zisk. Ak u väčšiny výrobcov prednostne fungujú takéto kritériá, potom priam zákonite musí tento proces vyústiť aj do potravinárskych škandálov,“ dodáva autor.Spotrebitelia sa často stretávajú s nečitateľnými či falošnými etiketami, s potravinami po termínoch spotreby, potraviny v reťazcoch ležia často na pultoch zapáchajúce a hnijúce... Zdá sa, že ochrana spotrebiteľa v Európe ani u nás nie je veľmi účinná, a preto bude musieť pristúpiť k „sebaobrane“ každý sám.Autor dal knižku prečítať a ilustrovať deťom – malým výtvarníkom s nádejou, že sa na potraviny pozrú inak ako cez agresívnu reklamu a budú motivovať rodičov k uvedomelejšiemu prístupu k potravinám. Jednotlivé kapitoly knihy sa zaoberajú väčšinou problémov, ktoré musí spotrebiteľ pri nákupe riešiť. Autor upozorňuje na situácie, v ktorých sa zvádzanie mení na zavádzanie a hovorí aj o možnostiach sebaobrany spotrebiteľa pred rôznymi trikmi potravinárov. Už názvy kapitol sľubujú zaujímavé čítanie, napríklad: Vozík či košík?; Umiestnenie tovarov v obchode; Večne čerstvá zelenina; Pomer ceny a kvality. Alebo: CHVÁLENKÁRSKE TRIKY A TVRDENIA (Inovácie; Z prírody, prírodný produkt). Užitočné pre spotrebiteľov sú i časti knihy, v ktorých autor píše o označovaní potravín a zložení mnohých populárnych výrobkov. Najzaujímavejším druhom potravín venuje autor viac ako 20 samostatných častí knihy, kde popisuje napr. zloženie mäsových, pekárenských či mliečnych výrobkov.

Recenzie

Zatvoriť
Janod magnetibook
Podaj prst

Naposledy prezerané Zrušiť históriu

CHUTÍ?! - Prirucka spotrebitelskej sebaobrany (Miroslav Spišiak)Baby Born Obleceni s kapuci, 43 cm (Miroslav Spišiak)Červená Karkulka (Miroslav Spišiak)Môj rodinný album (Miroslav Spišiak)Pamätnica Roka Ľudovíta Štúra 2005 - 2006 (Miroslav Spišiak)Kráľovná (Miroslav Spišiak)Turistická encyklopedie České republiky (Miroslav Spišiak)BABY born Prenosná sedačka Zapf (Miroslav Spišiak)Pero guľôčkové PARKER IM Brushed Metal GT -M- blue (modré) (Miroslav Spišiak)