Mikroekonómia 2 – teória spotrebiteľa
od Jana Marasová, Mária Horehájová z vydavateľstva Wolters Kluwer (Iura Edition) 2014
Mikroekonómia 2 – teória spotrebiteľa
od Jana Marasová, Mária Horehájová z vydavateľstva Wolters Kluwer (Iura Edition) 2014
Autor: | Jana Marasová, Mária Horehájová |
Vydavateľstvo: | Wolters Kluwer (Iura Edition) |
Rok vydania: | 2014 |
EAN: | 9788081680540 |
Počet strán: | 128 |
Typ tovaru: | Brožovaná väzba |
Druh tovaru: | Kniha |
Jazyk: | slovenský |
Rozmery: | 168x240 mm |
Škola: | Vysoké školy |
Žáner: | náučná literatúra |
Viac o knihe Mikroekonómia 2 – teória spotrebiteľa (Jana Marasová, Mária Horehájová)
Podstatná časť učebnice sa venuje neoklasickému modelu spotrebiteľa a správaniu individuálneho spotrebiteľa v konkrétnych situáciách, ako sú jeho rozhodovanie pri výbere nakupovaných statkov, optimálny výber vzhľadom na disponibilný dôchodok a ceny tovarov, voľba medzi pracovným a voľným časom, rozhodovanie v kontexte rizika či znižovanie rizika prostredníctvom kúpy informácií a poistenia. Obsahuje takisto poznatky výskumu viacerých čiastkových ekonomických disciplín, ako sú hospodárska politika, dejiny ekonomických teórií či makroekonómia.Súčasťou učebnice sú aj konkrétne príklady, ktoré majú pomôcť uvedomiť si kľúčové faktory ovplyvňujúce rozhodovanie spotrebiteľa i tie, ktoré, naopak, spotrebiteľ pri rozhodovaní neberie do úvahy, pretože sa mu zdajú nepodstatné.Učebnica je určená predovšetkým študentom 2. a 3. stupňa ekonomických vysokých škôl ako prostriedok na prehĺbenie a obohatenie ich vedomostného potenciálu o správaní a rozhodovaní jednotlivých subjektov na trhu. Cenné poznatky v nej však nájde každý čitateľ zaujímajúci sa o ekonómiu ako o vedu skúmajúcu reálne situácie hospodárskeho života.