Moja matematika 2 / 2. časť ( Nové Kurikulum)
od Eva Virostková, Helena Gregušová z vydavateľstva TAKTIK vydavateľstvo, s.r.o. 2025
Moja matematika 2 / 2. časť ( Nové Kurikulum)
od Eva Virostková, Helena Gregušová z vydavateľstva TAKTIK vydavateľstvo, s.r.o. 2025
Autor: | Eva Virostková, Helena Gregušová |
Vydavateľstvo: | TAKTIK vydavateľstvo, s.r.o. |
Rok vydania: | 2025 |
EAN: | 9788081806629 |
ISBN: | 978-80-8180-662-9 |
Počet strán: | 88 strán |
Jazyk: | slovenský |
Predmet: | Matematika |
Škola: | Základné školy |
Formát: | A 4 |
Viac o produkte Moja matematika 2 / 2. časť ( Nové Kurikulum) (Eva Virostková, Helena Gregušová)
Pracovná učebnica je vypracovaná v súlade s víziou kurikulárnej reformy.
Pracovná učebnica Moja matematika 2 (2. časť) je cielene zameraná na budovanie základov matematickej gramotnosti a na postupné rozvíjanie matematických zručností. Pri objavovaní a prezentácií nových matematických poznatkov vychádza z bežného života a vhodne nadväzuje na praktické skúsenosti žiakov. Na prvých stranách si žiaci precvičia sčítanie a odčítanie celých desiatok aj sčítanie a odčítanie dvojciferného čísla a celej desiatky. Následne budú riešiť sčítanie a odčítanie dvojciferného a jednociferného čísla bez prechodu / s prechodom cez základ 10.
Pracovná učebnica pokračuje kapitolou venovanou sčítaniu a odčítaniu pod seba. Žiaci sa taktiež naučia sčítavať a odčítavať tri a viac prirodzených čísel. Druháci sa budú zamýšľať nad niektorými vlastnosťami sčítania, napríklad že súčet sa nezmení ak zamenia poradie sčítancov alebo že v príkladoch majú výpočty v zátvorkách prednosť. Záverečné strany patria výrokom, postupnosti čísel a obrázkov, usporiadaniu predmetov a znakov, nepriamo sformulovaným úlohám, zberom údajov a ich zaznamenávaniu, hodinám (času), sudoku (magickému štvorcu) aj úlohám na finančnú gramotnosť. Obsah pracovnej učebnice je zostavený s dôrazom na formovanie pozitívneho vzťahu k matematike.
Pracovná učebnica ponúka množstvo kvalitných úloh s matematických kontextom, ako aj úloh s kontextom reálneho života, ktoré zahŕňajú všetky kognitívne úrovne podľa Bloomovej taxonómie. Zameriava sa na hlavné ciele vyučovania matematiky na 1. stupni ZŠ. Obsahuje množstvo podnetov na rozvoj kľúčových kompetencií, ktoré deti postupne nadobúdajú riešením vhodne zostavených uzavretých úloh (úloh s výberom jednej správnej odpovede z ponúkaných možností, zoraďovacích, dichotomických a priraďovacích úloh), otvorených úloh (úloh s krátkou odpoveďou, úloh s doplnením odpovede, úloh s označením odpovede v texte), ako aj úloh zameraných na rozvoj digitálnej a finančnej gramotnosti.
Obsah pracovnej učebnice je zostavený tak, aby deti pri riešení úloh rozvíjali svoje zručnosti súvisiace s procesom učenia sa a zdokonaľovali svoje poznávacie procesy a myšlienkové operácie. Pútavá grafika a kvalitne zostavené úlohy pôsobia motivačne a podporujú záujem detí o učivo. Pracovná učebnica bola vytvorená v spolupráci s vybranými základnými školami a overená na vyučovaní.
Obsah:
• SČÍTANIE A ODČÍTANIE PRIRODZENÝCH ČÍSEL V ČÍSELNOM OBORE DO 100
• Sčítanie a odčítanie celých desiatok
• Sčítanie a odčítanie dvojciferného čísla a celej desiatky
• Sčítanie a odčítanie dvojciferného a jednociferného čísla bez prechodu/s prechodom cez základ 10
• Sčítanie a odčítanie dvojciferných čísel bez prechodu/s prechodom cez základ 10
• Písomné sčítanie a odčítanie bez prechodu/s prechodom cez základ 10
• Sčítanie a odčítanie troch a viacerých prirodzených čísel
• Písomné sčítanie a odčítanie troch a viacerých prirodzených čísel
• Vlastnosti sčítania