Moja matematika 1 (2. časť) Pracovný zošit - (Nové Kurikulum)
od Eva Virostková, Helena Gregušová z vydavateľstva TAKTIK vydavateľstvo, s.r.o. 2025
Moja matematika 1 (2. časť) Pracovný zošit - (Nové Kurikulum)
od Eva Virostková, Helena Gregušová z vydavateľstva TAKTIK vydavateľstvo, s.r.o. 2025
Autor: | Eva Virostková, Helena Gregušová |
Vydavateľstvo: | TAKTIK vydavateľstvo, s.r.o. |
Rok vydania: | 2025 |
EAN: | 9788081806407 |
ISBN: | 978-80-8180-640-7 |
Počet strán: | 80 |
Jazyk: | slovenský |
Predmet: | Matematika |
Škola: | Základné školy |
Formát: | A 4 |
Viac o produkte Moja matematika 1 (2. časť) Pracovný zošit - (Nové Kurikulum) (Eva Virostková, Helena Gregušová)
Pracovná učebnica je vypracovaná v súlade s víziou kurikulárnej reformy.
Pracovná učebnica Moja matematika 1 - 2. časť je cielene zameraná na budovanie základov matematickej gramotnosti a na postupné rozvíjanie matematických zručností. Pri objavovaní a prezentácií nových matematických poznatkov vychádza z bežného života a vhodne nadväzuje na praktické skúsenosti žiakov. Žiaci sa naučia písať čísla 10 - 20. Spoznajú rozdiel medzi párnymi a nepárnymi číslami aj rozdiel medzi jednotkami a desiatkami. Naučia sa počítať s desiatkou aj bez prechodu cez základ 10.
Prváci budú riešiť štandardné príklady (sčítanie, odčítanie), slovné úlohy (aj slovné úlohy viac ako / menej ako), rozklady čísel, číselné rady, sčítacie pyramídy, číselné osi aj úlohy zamerané na porovnávanie čísel. Kapitola Triedenie predmetov ponúka úlohy zamerané na rozlišovanie medzi rovinnými a priestorovými geometrickými útvarmi, na triedenie odpadu či športového náčinia podľa typu športu. Žiaci sa oboznámia s pojmom výrok (tvrdenie) a jeho pravdivosť / nepravdivosť, ako aj s postupnosťou čísel a obrázkov. Budú riešiť nepriamo sformulované úlohy a precvičia si prácu s tabuľkami aj hodinami. Obsah pracovnej učebnice je zostavený s dôrazom na formovanie pozitívneho vzťahu k matematike.
Pracovná učebnica ponúka množstvo kvalitných úloh s matematických kontextom, ako aj úloh s kontextom reálneho života, ktoré zahŕňajú všetky kognitívne úrovne podľa Bloomovej taxonómie. Je zostavená s dôrazom na formovanie pozitívneho vzťahu k matematike. Zameriava sa na hlavné ciele vyučovania matematiky na 1. stupni ZŠ. Obsahuje množstvo podnetov na rozvoj kľúčových kompetencií, ktoré deti postupne nadobúdajú riešením vhodne zostavených uzavretých úloh (úloh s výberom jednej správnej odpovede z ponúkaných možností, zoraďovacích, dichotomických a priraďovacích úloh), otvorených úloh (úloh s krátkou odpoveďou, úloh s doplnením odpovede, úloh s označením odpovede v texte), a úloh zameraných na rozvoj digitálnej a finančnej gramotnosti. Pracovná učebnica bola vytvorená v spolupráci s vybranými základnými školami a overená na vyučovaní.
Obsah:
• Párne, nepárne čísla, Jednotky a desiatky
• Sčítanie a odčítanie v obore čísel do 20 (počítame s desiatkou)
• Sčítanie a odčítanie v obore čísel do 20 bez prechodu cez základ 10
• Slovné úlohy viac ako/menej ako
• APLIKAČNÉ ÚLOHY A ÚLOHY ROZVÍJAJÚCE ŠPECIFICKÉ MATEMATICKÉ MYSLENIE
• Triedenie predmetov, Výroky, Postupnosti
• Usporiadanie predmetov
• Nepriamo sformulované úlohy
• Tabuľka, Hodiny (čas)
• Filipove úlohy