Cestovný ruch pre hotelové a obchodné akadémie
od Marián Gúčik z vydavateľstva Slovenské pedagogické nakladateľstvo - Mladé letá, s.r.o.
Cestovný ruch pre hotelové a obchodné akadémie
od Marián Gúčik z vydavateľstva Slovenské pedagogické nakladateľstvo - Mladé letá, s.r.o.
Autor: | Marián Gúčik |
Vydavateľstvo: | Slovenské pedagogické nakladateľstvo - Mladé letá, s.r.o. |
EAN: | 9788010031887 |
ISBN: | 978-80-10-03188-7 |
Jazyk: | slovenský |
Ročník: | Odborné predmety |
Predmet: | Iné |
Škola: | Stredné školy |
Viac o produkte Cestovný ruch pre hotelové a obchodné akadémie (Marián Gúčik)
Cestovný ruch pre hotelové a obchodné akadémie. Učebnica "Cestovný ruch pre hotelové a obchodné akadémie" je určená študentom stredných odborných škôl, konkrétne pre hotelové a obchodné akadémie. Cieľom tejto učebnice je poskytnúť komplexný prehľad o cestovnom ruchu, ktorý je jedným z najdynamickejšie sa rozvíjajúcich sektorov hospodárstva. Cestovný ruch sa považuje za významnú súčasť národných a medzinárodných ekonomík, preto je potrebné, aby študenti získali odborné vedomosti v oblasti cestovného ruchu, ktoré sú kľúčové pre ich budúcu profesijnú kariéru v tejto oblasti.
Cieľom učebnice je naučiť študentov základné a pokročilé pojmy v oblasti cestovného ruchu, ako aj praktické aplikácie týchto znalostí v kontexte hotelového a obchodného podnikania. Študenti sa zoznámia so štruktúrou a organizáciou cestovného ruchu, jeho vplyvom na ekonomiku, kultúru a spoločnosť, a tiež s rôznymi druhmi cestovných služieb. Učebnica tiež kladie dôraz na dôležitosť rozvoja kvality služieb a efektívnej komunikácie so zákazníkmi. Tento materiál je určený na podporu vzdelávacieho procesu, pomáha študentom nielen v teoretických vedomostiach, ale aj v praktickom uplatnení poznatkov v reálnom svete.
Dôležité informácie:
-
Cestovný ruch ako dynamická súčasť hospodárstva
-
Vzťah medzi cestovným ruchom a inými hospodárskymi sektormi (ako je hotelierstvo, gastronómia, doprava)
-
Ekonomické, sociálne a kultúrne vplyvy cestovného ruchu
-
Základy marketingu cestovného ruchu a správy destinácií
-
Udržateľnosť a etika v cestovnom ruchu
Obsah učebnice:
-
Úvod do cestovného ruchu: definície, história a význam pre ekonomiku
-
Typy a formy cestovného ruchu: rekreačný, kultúrny, odborný, podnikateľský, wellness a iné
-
Štruktúra cestovného ruchu: cestovné kancelárie, hotely, turistické agentúry, dopravné spoločnosti a iné organizácie
-
Marketing v cestovnom ruchu: reklama, propagácia a digitálne nástroje v cestovnom ruchu
-
Základy manažmentu v cestovnom ruchu: plánovanie, organizovanie a kontrola cestovného ruchu
-
Udržateľnosť v cestovnom ruchu: etické a ekologické aspekty cestovného ruchu
Na čo kladie dôraz:
-
Základné vedomosti o cestovnom ruchu: Zameriava sa na teoretické základy, ktoré sú potrebné pre pochopenie širšieho kontextu a fungovania cestovného ruchu
-
Praktické zručnosti: Poskytuje konkrétne informácie o riadení cestovného ruchu, komunikácii s klientmi a optimalizácii ponuky služieb
-
Udržateľný rozvoj: Kladenie dôrazu na ekologické a sociálne zodpovedné formy cestovného ruchu, čo je v súčasnosti veľmi aktuálne