Fyzika pre 2. ročník gymnázia a 6. ročník gymnázia s osemročným štúdiom
od P. Horváth, S. Chalupková, Z. Šuhajová, Peter Demkanin z vydavateľstva Patria I., spol. s r.o.
Fyzika pre 2. ročník gymnázia a 6. ročník gymnázia s osemročným štúdiom
od P. Horváth, S. Chalupková, Z. Šuhajová, Peter Demkanin z vydavateľstva Patria I., spol. s r.o.
Autor: | P. Horváth, S. Chalupková, Z. Šuhajová, Peter Demkanin |
Vydavateľstvo: | Patria I., spol. s r.o. |
EAN: | 9788089431106 |
Jazyk: | slovenský |
Ročník: | 2. ročník SŠ |
Predmet: | Fyzika |
Škola: | Stredné školy |
Viac o produkte Fyzika pre 2. ročník gymnázia a 6. ročník gymnázia s osemročným štúdiom (P. Horváth, S. Chalupková, Z. Šuhajová, Peter Demkanin)
Fyzika pre 2. ročník gymnázia a 6. ročník gymnázia s osemročným štúdiom. V učebnici sú zaradené römorodé úlohy. Odporúčane vám usilovať sa ich vyriešiť. Prvú z nich sme zaradili hned do tohto úvodu.
Úvodná Úloha:
1. Co by ste chceli mať v živote? Ako vám k tomu môže prispieť vaše fyzikálne vzdelanie? Fyzika sa radi medzi exaktné vody. Napriek tomu viaceré z riešení úloh sú v tejto učebnici iba naznačené a nie sú úplné. Tak je to aj pri tejto úlohe.
Riešenie: Väčšina z odpovedi určite bude obsahovať slovo zdravie. Chceli by ste rozumiet principom pristrojov používaných v medicine? Chceli by ste, v pripa- de potreby, byl schopni spolupracoval so svojim lekárom pri výbere najvhodnejšej diagnostiky a terapie? Asi áno. Aj keď nie je cielom fyzikálneho vzdelávania oboz námiť vás s principi všetkých medicínskych pristrojov, patrí medzi ciele rozvinúť vaše schopnosti a odovzdať vám základné najvšeobecnejšie informácie potrebné na to, aby ste v budúcnosti boli schopni s porozumenim si prečítať článok v časopise venujúci sa pristroju, ktorý sa lekár chystá použit.
Niektoré z odpovedí budú obsahovať aj veci materiálneho charakteru. Napríklad väč Sina z vás chce mať v budúcnosti bezpečné, spolahlivé a úsporné auto, šetrné k prí rode. Co je potrebné spravil pre to, aby ste ho v budúcnosti mali? Asi si odpoviete, že si musite našetril dostatok peňazí. Ale to nestačí, niekto musí také auto vyrobil. Pri vývoji napriklad aj automobilu sa uplatňujú nielen fyzikálne zákony, ale tiež kocediná cia práce v kolektive. Viaceri z vás sa rozhodni pokračovat v idiu fyziky na niektorej z vysokých školách 310- diem fyziky, ako aj výskum vo viacerých fyzikálnych odboroch na našej fakulte, dosahuje Spičkovú európsku úroveň.