NOVÝ Slovenský jazyk pre 4. ročník ZŠ – 2. časť – Metodická príručka
od Zuzana Stankovianska, Romana Culková z vydavateľstva Orbis Pictus Istropolitana
NOVÝ Slovenský jazyk pre 4. ročník ZŠ – 2. časť – Metodická príručka
od Zuzana Stankovianska, Romana Culková z vydavateľstva Orbis Pictus Istropolitana
Autor: | Zuzana Stankovianska, Romana Culková |
Vydavateľstvo: | Orbis Pictus Istropolitana |
EAN: | 9788081209666 |
Jazyk: | slovenský |
Ročník: | 4. ročník |
Predmet: | Slovenský jazyk a literatúra |
Škola: | Základné školy |
Séria: | Slovenský jazyk 4 - Orbis |
Viac o produkte NOVÝ Slovenský jazyk pre 4. ročník ZŠ – 2. časť – Metodická príručka (Zuzana Stankovianska, Romana Culková)
Príbuzné produkty:
Nový slovenský jazyk pre 4. ročník ZŠ – 1. časť
Nový slovenský jazyk pre 4. ročník ZŠ – 2. časť
NOVÝ Slovenský jazyk pre 4. ročník ZŠ – 1. časť – Metodická príručka
NOVÝ Slovenský jazyk pre 4. ročník ZŠ – 2. časť – Metodická príručka
Výnimočnou na slovenskom trhu je novinka, ktorou sa slovenský učebnicový trh opäť posúva o krok vpred pracovná učebnica NOVÝ Slovenský jazyk pre 2. až 4. ročník ZŠ. Miesto neustáleho listovania v učebnici a v pracovnom zošite majú žiaci všetko v jednom. Získaný čas učiteľ využije na zaujímavé aktivity, úlohy či diskusie.Pracovná učebnica ponúka pútavé a podnetné ilustrácie mnoho cvičení na utvrdzovanie učiva ústne úlohy, tvorivé a zábavné úlohy, námety na spoločné diskusie poučenia, ktoré si žiak sám dotvára na základe precvičovania učiva jednoduchá orientácia pomocou symbolov zošit pre učiteľa obsahujúci riešenia, metodické poznámky a námety na ďalšie aktivity bonusový špeciál k sérii na webe vydavateľstva v súlade s iŠVP.
Metodická príručka pre učiteľov, vydaná vydavateľstvom Orbis, je určená ako podpora k učebnici "NOVÝ Slovenský jazyk" pre 4. ročník základných škôl. Tento druhý diel metodickej príručky sa zameriava na konkrétne ciele a postupy výučby slovenského jazyka v 4. ročníku, pričom sa orientuje na praktické využitie materiálu v školskom prostredí.
Metodická príručka obsahuje nielen podrobné vysvetlenia jednotlivých tém, ale aj tipy na efektívne vyučovanie, ktoré pomáhajú učiteľom pri plánovaní hodín. Je navrhnutá tak, aby pomohla učiteľom lepšie porozumieť štruktúre učebnice a zabezpečila plynulý prechod medzi jednotlivými tematickými celkami.
Cieľom učiva je rozvíjať jazykové schopnosti žiakov, zlepšiť ich schopnosť komunikovať v slovenskom jazyku a osvojiť si základné gramatické pravidlá. Súčasťou je aj pochopenie základov písania, čítania a počúvania s porozumením.
Metodická príručka je navrhnutá tak, aby bola jasná a prístupná pre učiteľov aj začiatočníkov. Obsahuje rôzne metodické postupy a návrhy na aktivity, ktoré sú zamerané na rozvoj gramatických, lexikálnych a stylistických zručností detí. Kniha je v súlade s učebnými osnovami a štandardmi slovenského školstva pre 4. ročník základnej školy. Metodická príručka vychádza z konkrétnych kapitol učebnice a navrhuje rôzne metódy, ako tieto témy efektívne spracovať.
Obsahuje:
-
Gramatiku (pády, slovné druhy, veta a jej členenie)
-
Štylistiku (rôzne typy textov a štýly komunikácie)
-
Tvorbu textu (písanie rôznych druhov textov – opis, úvaha, návod)
-
Komunikáciu a rozprávanie (cvičenia na zdokonalenie ústneho prejavu)
Na čo kladie dôraz:
Metodická príručka kladie dôraz na komunikatívne schopnosti detí a rozvoj ich schopnosti efektívne sa vyjadrovať. Súčasťou sú aj cvičenia, ktoré napomáhajú zlepšiť počúvanie s porozumením a schopnosť analyzovať texty.
Táto príručka poskytuje učiteľom neoceniteľný nástroj na to, aby mohli žiakom poskytovať kvalitnú a zábavnú výučbu slovenského jazyka v 4. ročníku základnej školy.