Nákupný košík je prázdny.

Nakúpte za 49,00 € a máte dopravu ZDARMA
Prihlásenie
Zabudli ste heslo?
Ešte nemáte účet? Zaregistrujte sa. Registráciou získate:

  nákup bez nutnosti vypĺňania údajov
  prehľad o stave objednávok
  vernostný program

Registrácia
02 / 44 633 762
Kategórie
  Knihy beletria Umenie Film

Oheň draka nezabije

od James Hibberd z vydavateľstva Vydavateľstvo TATRAN, spol. s r.o. november, 2021 SK jazyk

9,59 €
-23%

Oheň draka nezabije

od James Hibberd z vydavateľstva Vydavateľstvo TATRAN, spol. s r.o. november, 2021 SK jazyk

Autor: James Hibberd
Vydavateľstvo: Vydavateľstvo TATRAN, spol. s r.o.
Rok vydania: november, 2021
EAN: 9788022212502
ISBN: 978-80-222-1250-2
Počet strán: 472
Typ tovaru: Pevná väzba s prebalom, lesklá
Jazyk: slovenský
Rozmery: 148,0x233,0x0,0 mm
Žáner: Sci-fi, fantasy
Vydanie: 1
Dostupnosť: na sklade
Objednajte dnes do 13:30 a tovar pravdepodobne odošleme vo štvrtok 12.9.2024
12,45 €*
-23%
Naša cena 9,59 €
Strážiť produkt Pridať do zoznamu

Viac o knihe Oheň draka nezabije (James Hibberd)

Oheň draka nezabije je originálnou exkurziou do umeleckej a praktickej produkcie obľúbeného seriálu Hra o tróny. James Hibberd odhaľuje príbeh tvorby od samého začiatku, keď musel autor celý rok bojovať s vedením HBO, aby jeho neuveriteľný príbeh sfilmovali. Prináša aj kuriózne podrobnosti o všetkých bitkách, roztržkách a sporoch pri príprave jednotlivých scén. V knihe nájdeme 50 zaujímavých rozhovorov, pozoruhodné fotografie a množstvo nevšedných detailov a faktov o producentoch, účinkujúcich a štábe, ktorý pripravil divákom tento neskutočný zážitok – najväčšiu šou na svete.

 

Ukážka z knihy:


Stovky mužov kričia.


Vojaci v brnení so zúrivým revom vyrazia dopredu, meče a štíty do seba s rinčaním narážajú, čižmy sa zabárajú do hustého blata v snahe zaprieť sa. Niektorí z nich pomaly a mučivo cúvajú k vysokej hŕbe mŕtvol. Kopia sa tam padlí muži a zabité kone, hrôzostrašná spleť pripomínajúca gotický výjav z pekla – hora smrti, ktorá sa zväčšuje s každým mŕtvym bojovníkom. V diaľke horia na krížoch muži stiahnutí z kože.


Je to pohľad na prapôvodné barbarstvo, legendárny okamih zo stredovekých dejín, surovo privedený k životu.


„Zomierate!“ kričí asistent réžie. „Nezabúdajte, že zomierate!“


Je október 2014 a nachádzame sa na poli v Severnom Írsku. Na pľaci je šesťsto členov filmového štábu, päťsto hercov v úlohe vojakov, sedemdesiat koní a štyri kamerové tímy. Nakrúca sa „Bitka bastardov“. Jeden z bojujúcich je Kit Harington, ktorý hrá nedobrovoľného hrdinu Jona Snowa. Herec sa zaháňa ťažkým mečom so širokou čepeľou, zabíja jedného útočníka za druhým. Horúčkovito pôsobiaci boj je výsledkom zložitej choreografie desiatok úderov, ktoré si vtĺkol do motorickej pamäti.


Zrazu Haringtona zhodia do blata. Teda na kamere to vyzerá ako blato. Po dvoch týždňoch filmovania močaristé pole v skutočnosti pokrýva nechutná zmes špiny, konských lajen, moču, falošného snehu, potu, slín a chrobákov.


Hviezda sa ustato pozviecha naspäť na nohy a prejde okolo producentov. „Radia ti: ‚Staň sa hercom‘,“ stoná Harington. „‚Pomysli na všetku slávu, čo ťa čaká...“


Pri pozorovaní tohto veľkolepého bojového výjavu z ústrania som musel opäť žasnúť nad šialene pôsobivým nakrúcaním seriálu Hra o tróny.


Moja cesta s týmto dramatickým seriálom z dielne HBO sa začala pred rokmi, keď som v práci prijal rutinnú úlohu. V románoch z pera Georgea R. R. Martina môžu mať aj tie najmenšie rozhodnutia v živote postáv obrovské následky. No 11. novembra 2008 som o autorovi ešte nepočul.


Pracoval som ako novinár pre The Hollywood Reporter a robil som rozhovor s dvojicou mužov, ktorí sa prvý raz v živote chopili úlohy tvorcov a výkonných producentov – s Davidom Benioffom a Danom Weissom. Televízna spoločnosť HBO práve dala zelenú ich pilotnému dielu nakrútenému podľa Martinových kníh. Išlo o... dramatický fantasy seriál pre dospelých? Takže niečo ako Pán prsteňov?


Nie, nie ako Pán prsteňov, vysvetľovali Benioff a Weiss. Nijakí čarodejníci, elfovia či trpaslíci – teda, možno jeden trpaslík.


„Nejde o príbeh s miliónmi ohyzdov, ktorí tiahnu po planinách,“ podotkol Weiss a Benioff dodal: „Ešte nikto si netrúfol nakrútiť spletité fantasy ako televízny seriál, a ak to má niekto zvládnuť, tak HBO. Vracajú sa k opozeraným žánrom a dávajú im nový šat – spomeňme napríklad mafiánov v seriáli Sopranovci či westernový počin Deadwood...“ Výsledný článok sa vôbec nevymykal bežnej praxi. Titulok – „HBO vyčaruje fantasy seriál“ – Hru o tróny nijako nevychvaľoval. Predstava, že najprestížnejšia káblová televízia ocenená mnohými cenami Emmy šialene staví na drahý fantasy seriál pre dospelých, bola sama osebe považovaná za mediálne vďačné lákadlo.


A to mal byť koniec mojej cesty s Trónmi. Nedokázal som však dostať z hlavy Benioffov a Weissov fascinujúci opis Martinovho príbehu. Kúpil som si výtlačok prvého románu zo ságy Pieseň ľadu a ohňa, ktorý nesie názov Hra o tróny. Ako nespočetné množstvo iných som sa bezhlavo zamiloval do Martinovho odvážne originálneho sveta. V priebehu niekoľkých týždňov som dočítal strhujúci tretí diel tejto ságy, Búrku mečov, v ktorej sa nachádzajú tie najvzrušujúcejšie a najhrozivejšie zápletky a zvraty, aké som kedy čítal.


Ako posadnutý som začal mapovať progres nakrúcania pilotného dielu. Kolegovia sa ma vypytovali: Prečo sa toľko venuješ jednému televíznemu seriálu? Odpovedal som: Lebo ak sa im podarí nakrútiť seriál podľa knižnej predlohy – hoci pochybujem, že existuje niekto, kto to zvládne –, zmení to celé dejiny televízie.


Kým sa v roku 2011 odvysielala prvá séria Hry o tróny, presunul som sa do Entertainment Weekly a začal som každoročne navštevovať filmový pľac, kde sa Tróny nakrúcali. Na výletoch do Severného Írska, Chorvátska a Španielska som sa naučil, v akom rytme pracuje produkčná mašina a ako sa nepliesť pod nohy zaneprázdneným členom filmového štábu. Naučil som sa nikdy nerozptyľovať hercov pri hraní tým, že by som sa im dostal do zorného poľa (posledné, po čom túžite, je zachytiť pohľad rozzúrenej Cersei Lannisterovej, ktorá sa práve púšťa do Tyriona). Nadobudol som potrebnú trpezlivosť, lebo občas som musel prečkať celé hodiny, kým bol herec pripravený na rozhovor. Zistil som, ako z nich vytiahnuť cenné dejové zápletky – nie preto, aby som ich predčasne odhalil, ale aby som mohol naplánovať článok po odvysielaní ďalšej časti. Vždy keď sa herec alebo člen štábu preriekol o nejakom zvrate, nemihol som ani brvou, a potom som sa tváril, že o všetkom viem v nádeji, že vyzradia viac (hoci v skutočnosti som túžil vyhŕknuť niečo ako: „Ako to myslíte, že Stannis nechá svoju dcéru zhorieť zaživa?!“). Herci neboli na pľaci jediní, kto musel hrať.


Čoraz viac som obdivoval odhodlanie hercov a členov štábu nakrútiť čo najlepší seriál; niekedy kvôli tomu museli skutočne trpieť. Život počas filmového alebo televízneho nakrúcania nám je často podsúvaný ako pohodlný a jednoduchý: hviezdy medzi jednotlivými zábermi posedávajú v luxusných obytných vozidlách, režiséri sa presúvajú z jedného miesta na druhé v golfových vozíkoch po slnkom zaliatych filmových ateliéroch, herci nakrúcajú scénu na zelenom plátne, aby počítačoví animátori neskôr pridali umelo vytvorené neľútostné prostredie a smrteľné nebezpečenstvá.

Recenzie

Zatvoriť
Svetlo v plameni
Kruhy na vode

Naposledy prezerané Zrušiť históriu

Oheň draka nezabije (James Hibberd)