Hľadať

 Nákupný košík je prázdny.

Nakúpte za 49,00 € a máte dopravu ZDARMA
Prihlásenie
Zabudli ste heslo?

Ešte nemáte účet? Zaregistrujte sa. Registráciou získate:

  nákup bez nutnosti vypĺňania údajov
  prehľad o stave objednávok
  vernostný program

Registrácia
info@preskoly.sk
Vyžiadať cenovú ponuku
Kategórie
  Učebnice, slovníky Stredné školy Slovenský jazyk a literatúra Cvičebnice slovenského jazyka

Nový Slovenský jazyk pre SŠ 3. ročník – Zošit pre študenta

od M. Caltíková, Z. Lauková, A. Polakovičová, Ľ. Štarková z vydavateľstva Orbis Pictus Istropolitana dot 2019 SK jazyk

Nový Slovenský jazyk pre SŠ 3. ročník – Zošit pre študenta

od M. Caltíková, Z. Lauková, A. Polakovičová, Ľ. Štarková z vydavateľstva Orbis Pictus Istropolitana dot 2019 SK jazyk

Autor: M. Caltíková, Z. Lauková, A. Polakovičová, Ľ. Štarková
Vydavateľstvo: Orbis Pictus Istropolitana
Rok vydania: 2019
EAN: 9788081207341
Typ tovaru: brožovaná
Jazyk: slovenský
Ročník: 3. ročník SŠ
Predmet: Slovenský jazyk a literatúra
Škola: Stredné školy
Žáner: Meteorológia, klimatológia
Dostupnosť: po inventúre - od 23.8.2022
Objednajte dnes a tovar pravdepodobne odošleme v pondelok 15.8.2022

Do 23. augusta 2022 vydavateľstvo nevybavuje objednávky kníh.

Predbežný termín naskladnenia je 23. 8. 2022.

 

Naša cena 3,80 €

Viac o knihe Nový Slovenský jazyk pre SŠ 3. ročník – Zošit pre študenta (M. Caltíková, Z. Lauková, A. Polakovičová, Ľ. Štarková)

Príbuzné produkty:

Nový Slovenský jazyk pre SŠ 3. ročník – Učebnica

Nový Slovenský jazyk pre SŠ 3. ročník – Zošit pre študenta

ZPU Nový Slovenský jazyk pre SŠ 3. ročník


POPIS PRODUKTU


Sme schopní primerane komunikovať? Čítame vždy s porozumením? Čítame kriticky masmédiá a vedecký text? Dokážeme správne argumentovať? Postrehneme významové odtienky? Pomáha nám gramatika v presnom vyjadrovaní? Vieme zrozumiteľne prečítať text? Presvedčíme ostatných o svojej pravde? Vieme vytvoriť zrozumiteľný text? Sformulujeme rýchlo primeranú reakciu? Dokážeme ohodnotiť kvalitu textu? Sme schopní si vybrať vhodnú a kvalitnú informáciu? Môže byť reč

prameňom nedorozumení?


NOVÝ Slovenský jazyk pre stredné školy je prostriedkom, ako zvládnuť nároky na komunikáciu v 21. storočí:
1. Uplatňuje nové didaktické prístupy (konštruktivizmus) – riešenie úloh a problémových situácií sa
stáva podstatou učenia sa.
2. Je aktualizovaný na základe súčasných trendov vo vedách o jazyku.
3. Prináša aktuálne jazykové prejavy z rôznych komunikačných sfér.
4. Ponúka množstvo podnetných príkladov na pochopenie a praktické využitie jazykového učiva.
5. Ukazuje praktické uplatnenie rozličných slohových útvarov v bežnom živote.
6. Prehľadne pristupuje ku konkretizácii obsahových a kompetenčných požiadaviek iŠVP.
7. Zohľadňuje požiadavky iŠVP, súčasnej maturitnej skúšky, ale aj požiadavky komunikácie
spoločnosti v 21. storočí.

 

ZOŠIT PRE ŠTUDENTA

Zošit je neoddeliteľnou súčasťou učebnice a je prvým svojho druhu pre stredné školy. Pripravenými a premyslenými úlohami šetrí učiteľovi čas na prípravu. Má ambíciu nahradiť poznámkový zošit. Obsahuje vyvodzovacie, precvičovacie, aplikačné, tvorivé i problémové úlohy, napr. aj s dvoma/žiadnym riešením. Spája jazykové prostriedky (fonetiku, lexikológiu, morfológiu, syntax) s praktickou a efektívnou komunikáciou (štylistikou). Úlohy problematizujú učivo učebnice, prinášajú rôzne komunikačné situácie, varianty preberaných útvarov (reálne – nedokonalé, nevhodné, neprimerané, zavádzajúce a pod.) a nútia žiaka aplikovať poznatky v novom kontexte. Predostiera aj rôzne paradoxné situácie z praktickej komunikácie. Učiteľovi to prináša obraz, či žiak učivu rozumie.

Novinkami sú úlohy na dôslednú prípravu na školské písomné práce, testy na nácvik na externú maturitu, rôzne typy jazykových produktov, napr. videá, zvukové nahrávky…

Úlohy zďaleka nevyčerpávajú potenciál ukážok a komunikačných prostriedkov. Autori predpokladajú schopnosť učiteľa tvorivo pracovať s ponúknutým materiálom.

 

Zameranie úloh:
– porozumenie textu (súvislého, nesúvislého, ikonického) na viacerých úrovniach: reprodukcia, vysvetlenie, analýza, zdôvodnenie, porovnávanie, hodnotenie
– tvorba textu, navrhnutie riešenia a posudzovanie;
– kombinovanie jazykových prostriedkov v komunikačnej praxi;
– argumentácia;
– zameranie na psychomotorickú a afektívnu doménu;
– práca s externými zdrojmi;
– korigovanie neprimeraných slohových útvarov;
– precvičovanie základných komunikačných zručností (pravopis, typografia, gramatika);
– otvorené a uzavreté úlohy;
– úlohy bez riešení i s viacerými riešeniami zohľadňujúcimi konkrétnu komunikačnú situáciu;
– testy pripravujúce na externú maturitu.


OBSAH

Obsah

Vstupný test

 Syntaktické jazykové prostriedky 2
Jednoduché súvetie
Zložené súvetie
Nadvetná (textová) syntax
Súdržnosť a nadväznosť textu: slovosled, vetosled
Súdržnosť a nadväznosť textu: konektory
Členenie textu: odsek, kapitola
Odstupňovanie textu

Otestujte sa 1

Vedecká komunikácia
Ako čítať odborný text
Náučný štýl. Znaky náučného štýlu
Výrazové prostriedky náučného štýlu
Kompozícia textov náučného štýlu
Výkladový slohový postup: myšlienkové postupy
Vyjadrenie príčinnosti (kauzality)
Argumentácia a chyby v argumentácii
Interpretácia
Výkladové texty (objektívne)
Výklad a úvaha
Úvahové texty (subjektívne)
Esejistické texty (objektívno-subjektívne)

Otestujte sa 2

Zvukové jazykové prostriedky
Zvuk ako znak. Hlásky
Spodobovanie – znelostná asimilácia
Výslovnosť hláskových skupín
Výslovnosť slov cudzieho pôvodu
Prozodické vlastnosti reči: intonácia
Tónová modulácia reči
Silová modulácia reči
Časová modulácia reči
Štylistické využitie zvukových vlastností jazyka

Otestujte sa 3

Školská písomná práca I

Školská písomná práca II

Citovaná literatúra

Recenzie

Zatvoriť
Muži, ženy a láska
Pexeso krásy Bratislavy

Naposledy prezerané Zrušiť históriu

Nový Slovenský jazyk pre SŠ 3. ročník – Zošit pre študenta (M. Caltíková, Z. Lauková, A. Polakovičová, Ľ. Štarková)