Support
od Michal Truban z vydavateľstva Premedia 2016
Support
od Michal Truban z vydavateľstva Premedia 2016
Autor: | Michal Truban |
Vydavateľstvo: | Premedia |
Rok vydania: | 2016 |
EAN: | 9788081594298 |
Počet strán: | 240 |
Typ tovaru: | Pevná väzba s prebalom |
Jazyk: | slovenský |
Rozmery: | 140x210 mm |
Žáner: | Obchod, podnikanie |
ISBN: | 978-80-8159-429-8 |
Viac o knihe Support (Michal Truban)
Príbeh a návody pre vybudovanie výnimočnej firmy a dosiahnutie úspechu, aj keď robíte jednu chybu za druhou.
Vždy som veľmi rád zdieľal svoje skúsenosti a mudroval. Či už prostredníctvom blogov, prednášok alebo priamo mentorovaním. Posledný rok som intenzívne pracoval, aby to bolo všetko pekne pokope v knihe.
Kniha obsahuje 3 časti a 3 vrstvy plné našich chýb a poučení. Prvá časť opisuje ako sme začínali. Druhá, ako sme sa stali jednotkou na trhu. Tretia časť je o zahraničnej expanzii, prežití problémov spôsobených rastom a o odovzdaní firmy.
Okrem príbehu kniha obsahuje mudrovačky – návody. Tie odpovedajú na otázky, ktoré má každý podnikateľ. Po ich prečítaní posuniete svoje podnikanie a život na nový level.Treťou vrstvou knihy je diskusné fórum s podnikateľskou komunitou a multimediálnym materiálom. Dostanete sa tak k archívnym šmakotám – fotografiám, videám, grafom a konkrétnym emailom. Môžete tam nájsť aj šablóny a dokumenty, ktoré sme vo firme používali a pomôžu vám v podnikaní. Tento materiál bude neustále pribúdať.
Príbeh – ako sme to robili my
- Fungovanie hackerskej scény
- Začínali sme na strednej škole, ako sme sa spoznali a ako sme získali prvých klientov
- Prišli sme o všetky dáta klientov, potom nám všetky servery zobrala polícia v NBUSR kauze, ale my sme prežili!
- Stali sme sa jednotkou na našom trhu a predbehli sme konkurenciu, ako sme prijímali ľudí, manažovali a ako sme robili marketing
- Expandovali sme do zahraničia a zakladali ďalšie startupy
- Startupová scéna na Slovensku, úspech Nicereply a pobyt v Silicon Valley
- Mali sme problémy s výpadkami, novou architektúrou a firemnou kultúrou
- Našiel som nového šéfa
- Trošku o korupcii a slovensko.digital
- Život na pláži a milionársky dôchodok
Mudrovačky – 21 konkrétnych návodov ako sa to má robiť
- Ako začať a ako napísať biznisplán
- Ako poraziť konkurenciu a stať sa jednotkou
- Ako získať investora a ako investovať
- Ako kupovať a predávať firmy
- Ako zvýšiť hodnotu svojej firmy
- Ako sa presadiť v zahraničí
- Ako nájsť za seba nástupcu alebo ako nájsť spoluzakladateľa
- Ako prijímať, riadiť, motivovať a vyhadzovať ľudí
- Ako robiť efektívny marketing, aby ste rástli
- Ako prežiť podnikanie a nezabiť sa pritom
- Ako nebyť limitom vlastného úspechu
- A ako ísť na dôchodok v tridsiatke a užívať si
Ukážka z knihy:
Predslov
Začal som podnikať ako mladý, neskúsený a naivný osemnásťročný chalan. Nevedel som, ako sa zakladá firma, čo je to faktúra, dane alebo DPH. Nevedel som nič o obchode, o marketingu, o veľkosti trhu, o konkurencii ani o prijímaní a manažovaní ľudí. Navyše som ani poriadne nerozumel biznisu, v ktorom som začínal podnikať.
Napriek tomu všetkému sa časom mne a mojim kamošom-spolubojovníkom podarilo vybudovať známu, medzinárodnú, ziskovú firmu so špecifickou kultúrou. Spoločnosť, ktorá presiahla hranice svojho odboru. Podarilo sa nám to v sektore, ktorý nie je vôbec sexi ani extrémne veľký. Počas fungovania našej firmy sme inšpirovali množstvo ľudí, aby začali podnikať. Veľa firiem (aj veľkých) si vzalo za príklad našu firemnú kultúru, spôsob marketingu alebo vedenie tímu a podporu inovácií vnútri firmy. Všetko vďaka tomu, že sme sa nebáli o tom rozprávať. Deliť sa o svoje radosti a starosti. Zároveň sme podporovali iných v ich vlastných výzvach, aj keď to nebola naša práca. Táto kniha má byť pokračovaním tých vecí.
Čo ma inšpirovalo napísať túto knihu? Sám som čítaval veľa knižiek pre manažérov a podnikateľov, ktoré sa zameriavali na veľké korporácie. Dalo sa z nich veľa naučiť, ale mnohokrát som sa cítil stratený. Napríklad v návode na organizovanie pohovorov bolo podľa nich najdôležitejšie povedať na recepcii, aby uchádzačov očakávali a privítali. My sme žiadnu recepciu nemali. Mali sme len jednu miestnosť a v deň pohovorov som poslal kolegu pracovať domov, aby som ju mohol zmeniť na improvizovanú zasadačku. Z obrovského vesmíru úloh, ktoré musí podnikateľ zvládnuť, som do tejto knihy vybral tie, ktoré ma najviac posunuli. Zároveň sú to otázky, ktoré trápia takmer všetkých podnikateľov, ktorým robím mentora. Snažil som sa ich prepojiť tak, aby spolu dávali zmysel. Napríklad kapitola o marketingu sa vám zíde, ked budete robiť biznisplán, a ten sa vám zíde, ked' budete chcieť získať do firmy investora.
Kniha sleduje dve línie. Sám sa najviac inšpirujem reálnymi príbehmi. Preto som sa snažil opísať príbeh WebSupportu so všetkými chybami aj úspechmi, ktoré sa nám prihodili. Zároveň obsahuje aj to, čo nazývam „mudrovačky“, čiže rady, ako by sa to malo robiť, keby bol svet dokonalý a my všetci tiež. Samého ma veľakrát fascinovalo, že aj ked robíme toľko chýb, ešte sme neskrachovali. Tento pocit majú skoro všetci podnikatelia. Rozdiel medzi myšlienkou a jej uskutočnením býva obrovský. Často sa nám stalo, že v snahe niečo opraviť sme toho ešte viac pokazili. Je to jedno z prekliatí podnikania i ľudstva ako takého.
Kniha je rozdelená do troch častí podľa toho, ako firma rástla a čo sme sa vďaka pribúdajúcim skúsenostiam naučili.
Prvú časť venujem prvým rokom podnikania, tomu, ako sme začínali. Hovorím v nej o našich problémoch s políciou, o prvých zákazníkoch a prvých katastrofách.