S matematikou do ríše rozprávok
od Jarmila Koščová z vydavateľstva vydavateľstvo CENTROID 2007
S matematikou do ríše rozprávok
od Jarmila Koščová z vydavateľstva vydavateľstvo CENTROID 2007
Autor: | Jarmila Koščová |
Vydavateľstvo: | vydavateľstvo CENTROID |
Rok vydania: | 2007 |
EAN: | 9788096976102 |
Počet strán: | 54 |
Typ tovaru: | Brožovaná bez prebalu |
Jazyk: | slovenský |
Rozmery: | A4 |
Ročník: | 1. ročník |
Predmet: | Matematika |
Škola: | Základné školy |
ISBN: | 978-80-969761-0-2 |
Viac o knihe S matematikou do ríše rozprávok (Jarmila Koščová)
Pracovný zošit S matematikou do ríše rozprávok je určený pre žiakov 1. ročníka ZŠ. Pracovné listy ponúkajú žiačikom väčší priestor na tvorivé osvojovanie vedomostí a praktické získavanie zručností zo základov matematiky. Publikácia je odporúčaná MŠVVaŠ SR.
Pracovné listy sú aj praktickým pomocníkom a poskytujú množstvo námetov pre učiteľov, vychovávateľov a rodičov. Ich hlavným cieľom je umožniť zmyslové poznávanie prostredníctvom kladného citového prežívania, kde prostredníctvom rozprávky si žiaci rozvíjajú poznávacie procesy, formujú pamäť, vnímanie, precvičujú pozornosť a logické myslenie, a rozvíjajú si jednoduché myšlienkové procesy.
Rozprávka je motivačným stimulom, ktorý sprostredkúva žiakom vedomosti a praktické zručnosti na základe ich vlastnej tvorivosti, fantázie a citového zanietenia. V pracovnom zošite S matematikou do ríše rozprávok je použitý základný prvok rozprávky – antropomorfizácia prírody (lesné, domáce, vodné a exotické živočíchy) v spojitosti s matematickými vedomosťami.
Práca s pracovnými listami závisí od individuálnych potrieb každého dieťaťa. Pracovný zošit obsahuje aj metodické pokyny na prácu. Úlohy v pracovných listoch sú zamerané:
- na podchytenie záujmu detí o matematiku,
- na precvičovanie obsahu učiva 1. ročníka ZŠ,
- na samostatnú prácu detí.
Z obsahu:
- Vyvodenie prirodzených čísel od 1 – 20 – nácvik písania čísel s motivačnými rozprávkami
- Priraďovanie čísel počtu predmetov – určovanie počtu predmetov daného súboru
- Počtové výkony v odbore do 20 spojené s tvorivými formami práce – precvičovanie pamäťového osvojovania počtových výkonov
- Porovnávanie čísel a počtové výkony do 20 spojené s vymaľovávaniami
- Slovné úlohy – využívanie matematických poznatkov pri riešení konkrétnych situácií