Premeny školy v digitálnom veku
od Ivan Kalaš z vydavateľstva Slovenské pedagogické nakladatelstvo - M 2013
Premeny školy v digitálnom veku
od Ivan Kalaš z vydavateľstva Slovenské pedagogické nakladatelstvo - M 2013
Autor: | Ivan Kalaš |
Vydavateľstvo: | Slovenské pedagogické nakladatelstvo - M |
Rok vydania: | 2013 |
EAN: | 9788010024094 |
ISBN: | 978-80-10-02409-4 |
Počet strán: | 256 |
Typ tovaru: | Brožovaná bez prebalu, lesklá |
Jazyk: | slovenský |
Rozmery: | 210,0x295,0x0,0 mm |
Žáner: | Počítačová lit. |
Formát: | A4 |
Vydanie: | 1 |
Viac o knihe Premeny školy v digitálnom veku (Ivan Kalaš)
V tejto knihe a učebnici sa autori zaoberajú digitálnymi technológiami, ktoré žiaci môžu využiť aj na iné učenie sa, na rozvoj znalostí a zručností v 21. storočí, na učenie sa objavovaním veľkých myšlienok a vyjadrovaním seba samých, učenie sa vytváraním čohosi, čo má zmysel pre deti osobne i pre iných, teda nielen na hodiny informatiky. Zaujíma ich, ako a aká škola dokáže produktívne využiť tento potenciál, ako ho dokáže využiť líder školy či inovatívny učiteľ. Publikácia je určená pre všetkých učiteľov, pre manažérov pôsobiacich v školstve, pre zriaďovateľov a lídrov vzdelávania - jednoducho pre všetkých, ktorí sú pripravení premýšľať o veľkej zmene, o modernejšom vzdelávaní našich žiakov - o inej škole.
Knihu Premeny školy v digitálnom veku zostavili Ivan Kalaš a Martina Kabátová na základe série študijných materiálov Moderná škola, ktoré spolu so skupinou spolupracovníkov pripravili pre národný projekt Ďalšie vzdelávanie učiteľov v predmete informatika. Spoluautormi sú skúsení pedagógovia z vysokých, stredných a základných škôl, výskumníci, didaktici aj praktickí učitelia, odborníci s mnohoročnou praxou v informatizácii poznávacieho procesu a rozvoji digitálnej gramotnosti.
Autor profesor Ivan Kalaš sa sa venuje pedagogickému výskumu v oblasti teórie vyučovania informatiky a informatizácie poznávacieho procesu na Fakulte matematiky, fyziky a informatiky UK v Bratislave. Zapája sa aj do vývoja edukačného softvéru a edukačných programovacích prostredí pre deti a žiakov. Prispel tiež k úspešnej realizácii viacerých významných medzinárodných a národných projektov.
Obsah:
1. Žijeme v digitálnom svete
Digitálne technológie menia svet
Informatika a informatizácia
Globálne zemetrasenia
Internet
Riziká digitálneho sveta
2. Tvoríme digitálnu školu
Východiská a inšpirácie
Kompetencie a digitálna gramotnosťKoncepcie vzdelávania v digitálnom veku
Premeny školy
Škola mimo školy3. Učíme (sa) v digitálnej triede
Digitálne technológie a premeny triedy
Učebné materiályPedagogický softvér
Digitálne technológie v triede
Formy organizácie vyučovania a učebné metódy
Hodnotenie po novom
Pedagogický výskum
Záver
Literatúra a použité zdroje
Register základných pojmov
Register